بهترین استابلایزر موجود در بازار را چگونه انتخاب کنیم؟

اگر سلامت تجهیزات برقی خانه و کارگاهتان برایتان مهم است، حتماً به دنبال این هستید که بهترین استابلایزر را پیدا کنید و خریداری کنید. استابیلایزرها از نوسان جریان برق جلوگیری می‌کنند و به همین دلیل از خرابی تجهیزات و کم‌شدن طول عمر آنها پیشگیری می‌کنند.

در این مقاله ابتدا توضیح مختصری درباره این دستگاه می‌دهیم و سپس شما را راهنمایی می‌کنیم تا بتوانید بهترین تثبیت کننده ولتاژ موجود در بازار را، با توجه به نیاز خود انتخاب کنید.

اگر قصد خرید استابلایزر را دارید، با ما همراه باشید.

آشنایی با استابلایزر

استابلایزر یا تثبیت‌کننده ولتاژ، در حقیقت همان یکنواخت‌کننده است که به یخچال و سایر وسایل برقی خانه متصل می‌کنیم. این دستگاه با نام AVR (تنظیم‌کننده ولتاژ خودکار) نیز شناخته می‌شود و هم مصارف خانگی دارد و هم صنعتی.

فارغ از شدت و نوسان جریان ورودی، استابلایزر جریان خروجی را تنظیم کرده و با یک ولتاژ ثابت و بدون تغییر بیرون می‌دهد. این کار، عمر دستگاه‌ها را زیاد می‌کند و در صورتی که نوسانی در وروی برق باشد از سوختن دستگاه جلوگیری می‌کند.

استابلایزرها می‌توانند با توجه به نوع خود (عادی یا صنعتی) مقداری جریان ورودی برق را با ترانسفورماتور داخلی خود افزایش یا کاهش دهند.

چگونه بهترین استابلایزر موجود در بازار را خریداری کنیم؟

ما در این قسمت از مقاله به شما کمک می‌کنیم تا بهترین استابلایزر را باتوجه به نیاز خود پیدا کنید.

بهترین استابلایزر، یا به طور کلی یک استابیلایزر خوب، باید امکانات زیر را داشته باشد:

محافظ برق

محافظ برق (یا محافظ سنبله) یکی از ویژگی‌های مهم در استابیلایزر است. این ویژگی از دستگاه شما در برابر افزایش ناگهانی ولتاژ -مانند مواردی که ممکن است در هنگام برخورد صاعقه یا اتصال کوتاه رخ دهد- محافظت می‌کند. سعی کنید استابلایزری که می‌خرید دارای محافظ برق باشد تا وسایل شما در هنگام افزایش ناگهانی جریان ایمن بماند. بهترین استابلایزرها همگی این ویژگی را دارند.

نمایش‌گر

اکثر تثبیت‌کننده‌های ولتاژ دارای نمایشگر هستند. با این حال برخی از آنها فاقد این ویژگی هستند. نمایشگرها نوسان ولتاژ و اینکه آیا ولتاژ ورودی کافی است یا نه را نشان می‌دهند.

سیستم‌های تأخیر زمانی

این ویژگی برای استابلایزرهایی که به وسایلی مثل یخچال وصل می‌شوند لازم است. در صورت قطع برق، این ویژگی به کمپرسورها (در AC یا یخچال) زمان کافی برای متعادل‌کردن جریان را می‌دهد.

قابلیت نصب

از آنجایی که یک تثبیت‌کننده ولتاژ، با برق کار می‌کند، همیشه خطر خیس‌شدن یا آسیب‌دیدن آن در صورت قراردادن روی زمین وجود دارد. به همین دلیل بهترین استابلایزرها قابلیت نصب دارند. باید به دنبال استابلایزی باشید که بتوانید آن را در جایی امن و بالاتر از سطح زمین نصب کنید تا علاوه بر محافظت از خطرات، دست کودکان هم به آن نرسد.

دیجیتالی بودن

مدل‌های جدید بهترین استابلایزرها، دیجیتالی شده‌اند و دقت بیشتری را برای تثبیت‌کننده به همراه می‌آورند. نکته جالب در مورد این مدل‌های جدید این است که نه تنها دیجیتالی شده‌اند، بلکه خود را با دستگاه‌های مختلف تطبیق می‌دهند. بنابراین تنها کاری که باید انجام دهید، این است که استابلایزر را از یک دستگاه به دستگاه دیگر جابجا کنید تا کار کند. بنابراین برای خرید بهترین استابلایزر، به دنبال دستگاه‌هایی باشید که دیجیتالی هستند. با این حال این را هم در نظر بگیرید که احتمالاً قیمت آنها بالاتر است.

داشتن ضمانت

اکثر تثبیت‌کننده‌ها با ضمانت ۳ تا ۵ ساله ارائه می‌شوند تا بتوانید برای مدت طولانی‌تری از محافظت ایمن و کافی بهره‌مند شوید. قبل از خرید، دقت کنید که دستگاهی که می‌خرید ضمانت داشته باشد. بهترین استابلایزرها همیشه با ضمانت همراه هستند، درحالی‌که انواع کم‌کیفیت، کارکرد خود را ضمانت نمی‌کنند.

نکات خرید بهترین استابیلایزر

ولتاژ ورودی

قبل از خرید تثبیت‌کننده ولتاژ، مهم‌ترین چیزی که باید به آن توجه داشته باشید، محدوده ولتاژ ورودی است. هر تثبیت‌کننده دارای حداقل و حداکثر ولتاژ ورودی است که بر اساس آن می‌تواند ولتاژ خروجی را تثبیت کند. اگر یک تثبیت‌کننده ولتاژ، دارای محدوده ولتاژ ورودی ۱۵۰ تا ۲۶۰ ولت باشد، اگر ولتاژ ورودی کمتر از ۱۵۰ ولت یا بیشتر از ۲۶۰ ولت باشد، تثبیت‌کننده فقط منبع تغذیه دستگاه شما را قطع می‌کند! اما اگر منبع ورودی ۱۶۰ ولت یا ۲۵۰ ولت باشد، آن را تا محدوده ولتاژ خروجی مورد نظر تثبیت می‌کند.

سه‌فاز یا تکفاز بودن

تمام وسایلی که در خانه استفاده می‌شوند، می‌توانند بر روی تثبیت‌کننده ولتاژ تک‌فاز کار کنند و تثبیت‌کننده سه فاز معمولاً برای مصارف خانگی مورد نیاز نیست. با این حال برای مصارف صنعتی لازم است از استابلایزرهای سه فاز استفاده شود. گروه صنعتی تی بی ام بهترین استابلایزرها را در انواع مختلف عرضه می‌کند.

برای هر دستگاه جداگانه تثبیت‌کننده بخرید

استفاده از تثبیت‌کننده برای کل محل، به شکل یک‌جا، توصیه نمی‌شود؛ زیرا تثبیت‌کننده‌های ولتاژ نیز مصرف برق دارند و بنابراین استفاده از آنها برای کل خانه باعث مصرف برق در تمام ۲۴ ساعت می‌شود. درعوض اگر برای هر دستگاه به طور جداگانه استابلایز بخرید، می‌توانید آن را هنگامی که دستگاه خاموش است، خاموش کنید.

به برق مصرفی دستگاه دقت کنید

شما باید کل برق مصرف‌شده توسط دستگاه‌های خود را هنگام اتصال به تثبیت‌کننده، به خصوص در لحظه روشن‌شدن آن محاسبه کنید. درک انرژی مصرف شده هنگام روشن‌کردن وسایل متصل به تثبیت‌کننده بسیار مهم است، زیرا دستگاه در هنگام راه‌اندازی دو برابر نسبت به هنگامی که در حال کار هستند، برق مصرف می‌کند.

جمع‌بندی

اسابلایزها دستگاه‌هایی هستند که انرژی ورودی را تعدیل کرده، کمی کم یا زیاد می‌کنند و بدون هیچ نوسانی به بیرون می‌فرستند. آن‌ها برای محافظت از دستگاه‌های الکتریکی به شدت لازم هستند. در غیر این صورت نوسانات برق ممکن است به دستگاه آسیب بزنند. استابلایزرهای مختلفی در بازار موجود هستند، برای انتخاب بهترین اسابلایزر باید ویژگی‌های یک استابلایزر خوب را بدانید. این ویژگی‌ها دیجیتالی بودن، داشتن صحفه نمایش، قابلیت نصب، محافظت در برابر جریان شدید برق، داشتن گارانتی و در صورت لزوم داشتن تأخیر زمانی هستند.

از طرف دیگر، برای انتخاب بهترین استابلایزر موجود در بازار که مناسب شما باشد، لازم است ولتاژ ورودی، تک‌فاز یا سه‌فاز بودن را بدانید و برای هر وسیله به شکل مجزا تثبیت‌کننده بخرید.

به خاطر داشته باشید که هزینه‌کردن برای تثبیت‌کننده ولتاژ، در حقیقت هزینه‌کردن برای ایمنی است. پس برای ایمن نگه‌داشتن خود و خانواده خود، به دنبال خرید استابلایزرهای خوب موجود در بازار باشید و از انواع بی‌کیفیت دوری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس تلفنی