چه فاکتورهایی در قیمت یو پی اس تاثیر گذار است؟

یو پی اس ابزاری است که با استفاده از آن می‌توان برق مورد نیاز برای دستگاه‌های الکترونیکی را تأمین کرد تا در هنگام قطع برق یا در مواقعی که جریان برق دچار نوسان می‌شود، هم بتوانیم از وسیله مورد نظر استفاده کنیم. این وسیلهٔ کاربردی برای انواع لوازم الکترونیکی موجود است و با قیمت‌ها و برندهای مختلف در بازار موجود است. در این مطلب قصد داریم شما را با قیمت یو پی اس آشنا کنیم.

قیمت یو پی اس به چه چیزهایی بستگی دارد؟

یو پی اس یا منبع ذخیرهٔ انرژی الکتریکی برای مصارف مختلف خانگی، اداری و تجاری یا بیمارستانی مناسب است. به این ترتیب در تمام اوقات می‌توان از انرژی الکتریکی استفاده کرد. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که قیمت یو پی اس ثابت نیست و تحت تأثیر چندین عامل قرار می‌گیرد.

در ادامه به عواملی که قیمت یو پی اس را تحت تأثیر قرار می‌دهد اشاره می‌کنیم. البته باید به این نکته نیز توجه کنید که هنگام خرید استابلایزر نیز باید قیمت آن را به صورت کامل بررسی کنید.

انواع یو پی اس

همانطور که گفتیم یو پی اس انواع مختلفی دارد که هر کدام از آن‌ها با قیمت و کارایی متفاوتی در بازار به فروش می‌رسند. انواع یو پی اس شامل یو پی اس آفلاین، یو پی اس آنلاین و یو پی اس لاین اینتراکتیو است. هر کدام از این یو پی اس‌ها برای مصارف متفاوت و با توان‌های مختلفی استفاده می‌شوند.

نوع مصرف یو پی اس

امروزه کمتر خانه و اداره‌ای را می‌توانید پیدا کنید که مجهز به یو پی اس نباشد. بخصوص که در مجتمع‌های تجاری و مسکونی بزرگ آسانسورها و سیستم‌های امنیتی به منبع ذخیره کننده برق نیاز دارند تا در مواقع نوسان یا قطعی برق فعالیت‌ها با اختلال مواجه نشود.

یکی از عواملی که بر میزان قیمت یو پی اس تأثیر می‌گذارد نوع مصرف و کاربری است که از آن انتظار می‌رود. به این ترتیب مصارف عادی که به یو پی اس‌های ۵۰۰ تا ۲۰۰۰ ولت آمپر نیاز است با مصارف صنعتی که به توان بیشتری نیاز دارند، قیمت‌های متفاوتی خواهند داشت. به عبارت دیگر قیمت یو پی اس مورد نیاز در مصارف عادی کمتر از یو پی اس‌های بزرگ و با توان بالا است.

همچنین لازم است بدانید دوام و ماندگاری یو پی اس به توان آن بستگی دارد. یو پی اس‌هایی که برای مصارف عادی استفاده می‌شوند معمولاً بین ۳ تا ۵ سال دوام دارند و می‌توانند در یک بازهٔ زمانی ۲ ساعته انرژی مورد نیاز لوازم الکترونیکی را تأمین کنند.

برای خرید یو پی اس لازم است با عوامل مختلفی که بر قیمت آن تأثیر می‌گذارد آشنا باشید و قبل از هر چیز یو پی اس با توان مناسب برای کاربری مورد نظر را انتخاب کنید.

 کیفیت قطعات یو پی اس

یک از عوامل بسیار مهمی که بر قیمت یو پی اس تأثیر می‌گذارد قطعاتی است که در ساخت آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. همهٔ یو پی اس‌ها دارای بخش‌های  یکسو کننده، ترانس‌های کاهنده ورودی، باتری با قابلیت شارژ به منظور ذخیره انرژی الکتریکی برق، بورد یا مدار کنترلی و نویز گیری، همچنین اینورتر و کلید رله هستند. علاوه بر این موارد یو پی اس باید مجهز به کلیدهای ایمنی فیوز و پورت خروجی و فن خنک کننده، نمایشگر وضعیت برق، شارژ باقی‌مانده باشد تا وضعیت شارژ و تخلیهٔ آن مشخص شود.

بنابراین کیفیت تمام قطعاتی که نام بردیم در تعیین قیمت یو پی اس تاثیرگذار است و میزان آن را تغییر می‌دهد. به طور مثال باتری‌های های اروپایی و برخی از قطعات چینی کارایی خوبی دارند و تا مدت طولانی‌تری شارژ باتری را حفظ می‌کنند. پس با توجه به اینکه قلب یو پی اس باتری است حتماً باید از یو پی اس مرغوب و باتری با کیفیت استفاده شود، هر چند قیمت یو پی اس کمی بالاتر رود.

برند یو پی اس

یکی دیگر از عوامل مهمی که بر قیمت یو پی اس تأثیر می‌گذارد برند تولید کننده محصول است. اگر بین محصولات مختلف یو پی اس خارجی و ایرانی موجود در بازار به قیمت‌های آن‌ها توجه کنید متوجه تفاوت قیمتی یو پی اس‌های مختلف می‌شوید.

محصولات اورجینال و با کیفیت یو پی اس قیمت بالاتری نسبت به محصولات فیک تقلبی دارند که هنگام خرید حتماً باید به آن توجه شود تا میزان دوام و ماندگاری یو پی اس بالا رود. در غیر اینصورت مجبور می‌شوید مدت کمی بعد از استفاده از یو پی اس آن را کنار بگذارید و مجدداً برای خرید یو پی اس اقدام کنید.

گروه صنعتی تی بی ام با استفاده از تجربه و تخصص مهندسان با سابقه استفاده می‌کند تا محصولات با کیفیت را در اختیار مشتریان قرار دهد و بتواند رضایت مشتریان را جلب کند. همچنین گام دیگر این شرکت در جهت تکرار خرید مشتریان ارائهٔ قیمت‌های مناسب و مقرون به صرفه برای محصولات است.

راهنمای خرید یو پی اس

یو پی اس یک وسیلهٔ کاربردی برای ذخیرهٔ انرژی برق است که می‌تواند انرژی برق منبع متناوب و مستقیم را دریافت و ذخیره کند. در این وسیله باتری‌ها قابلیت شارژ دارند و از سرب- اسید یا از نیکل- کادمیوم تشکیل شده است.

برای خرید علاوه بر اینکه به قیمت یو پی اس باید دقت کنید نوع مصرف هم در خرید اهمیت دارد. قطعاً برای مصارف صنعتی یو پی اس‌های خانگی یا تجاری جوابگوی تأمین انرژی نیست.

همچنین یکی دیگر از مواردی که در خرید یو پی اس اهمیت دارد منبع تأمین انرژی آن است. برخی از انواع یو پی اس با برق شهری، برخی دیگر با ژنراتور و یک نوع دیگر با انرژی خورشیدی شارژ می‌شوند که قبل از خرید باید به این مورد توجه شود.

نتیجه گیری

عوامل مختلفی مانند برند محصول، کیفیت قطعات به کار رفته، نوع مصرف تجاری، صنعتی، خانگی و منبع تأمین کننده انرژی باتری بر قیمت یو پی اس تأثیر می‌گذارد. پس قبل از خرید یو پی اس با توجه به عواملی که ذکر شد یک یو پی اس مناسب بخرید تا در مواقع قطعی برق همچنان بتوانید از وسایل الکترونیکی استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس تلفنی