یو پی اس دزدگیر

یو پی اس در واقع یک نوع پشتیبان قوی برای باتری است. وقتی ولتاژ برق به سطح کمی می‌رسد یا منبع برق دچار مشکل می‌شود در آن هنگام یو پی اس از آن پشتیبانی می‌کند. می‌توان با کمک یو پی اس دزدگیر هنگام قطع برق دستگاه‌های برقی را روشن نگه داشت به عبارتی دیگر یک نوع پشتیبان با استفاده از انرژی ذخیره شده در باتری است.

یو پی اس دزدگیر نیز از منبع برق سیستم‌های امنیتی مانند دوربین مدار بسته و دزدگیر پشتیبانی می‌کند. این دزدگیرها باعث امنیت مکان‌های مهمی همچون طلافروشی و کارخانه‌ها و بانک‌ها و … شده و باعث پیشگیری از وقوع سرقت می‌شود.

گاهی اوقات ممکن است قطع برق ساختمان باعث خاموش شدن لوازم امنیتی مانند دوربین‌های مدار بسته یا دزدگیرها شود. در این هنگام کارایی سیستم‌های امنیتی ما به‌شدت پایین می‌آید که گاهی ممکن است باعث بروز خطراتی هم شود؛ ولی وجود یو پی اس دزدگیر باعث حل این مشکل خواهد شد. چرا که با تأمین و پشتیبانی از برق دستگاه باعث روشن ماندن دستگاه می‌شود.

ضرورت استفاده از یو پی اس دزدگیر چیست؟

سیستم‌های امنیتی از جمله مهم‌ترین و حساس‌ترین بخش تأمین امنیت اماکن به شمار می‌روند. این سیستم‌ها گاهی اوقات ممکن است به علت قطعی برق یا ولتاژ پایین باعث بروز اختلال در عملکردشان شود. از آن جایی که حتی یک وقفه باعث ایجاد مشکلات و خطرات جبران‌ناپذیری می‌شود و امنیت اماکن و یا ساختمان به خطر می‌افتد، پس می‌توان به اهمیت برقرار بودن اتصال برق در اینگونه سیستم‌ها پی برد.

یو پی اس دزدگیر نیز با رفع این مشکلات، تمام نگرانی‌ها درمورد قطع عملکرد سیستم‌های شما را رفع خواهد کرد. با برقرار کردن اتصال برق، حتی با وجود اختلال در برق شهری باعث بهبود عملکرد دستگاه‌های امنیتی و عمر مفید دستگاه خواهد شد. بدین صورت از خطرات ناشی از خاموشی دستگاه‌های امنیتی جلوگیری می‌کند.

طراحی یو پی اس دزدگیر

طراحی یو پی اس به گونه‌ای است که معمولاً به شکل یک باتری دوازده ولتی اسیدی است که در جعبهٔ دزدگیر قرار می‌گیرد و در صورت قطع برق شهری سیستم می‌تواند از آن تغذیه کند. نوع باتری و جنس جعبه در مدل‌های مختلف یو پی اس ممکن است با هم متفاوت باشند. برای خرید یو پی اس می‌توانید از مراکز معتبر بهره ببرید و دستگاه‌هایی با طراحی‌های مختلف را در این مراکز ببینید. به علاوه بهترین نوع یو پی اس دزدگیر را با مشاوره کارشناسان این مجموعه‌ها انتخاب کنید.

زمان بررسی و تعویض یو پی اس دزدگیر

انواع یو پی اس دزدگیر دارای یک سیستم هشدار مشابه هستند که شامل چراغ‌های به رنگ‌های قرمز زرد و سبز هستند. هرکدام از این چراغ‌ها در مواقعی که روشن می‌شوند، معانی متفاوتی از هشدار را در مورد یو پی اس شما می‌دهند.

روشن شدن چراغ با رنگ قرمز بر روی یو پی اس دزدگیر

به چند دلیل ممکن است که این چراغ روشن شود.

  • به این معناست که برق همچنان وارد می‌شود؛ ولی انرژی ندارد و دیگر یو پی اس شما را پشتیبانی نمی‌کند.
  • به معنای کم بودن میزان باتری یا اینکه در باتری خرابی رخ داده است.
  • به معنای این است که دمای داخلی بیشتر از حد مجاز است.

رنگ زرد و هشدارهایی که به شما می‌دهد

روشن شدن چراغ زرد هم هشدارهای خاص خود را دارد:

  • به معنای این است که بار مورد نیاز از توان یو پی اس فراتر است.
  • یا ممکن است در یو پی اس شما یک خرابی رخ داده باشد.
  • یا یک یا چند باتری از کار افتاده است.

رنگ سبز چه هشداری می‌دهد؟

این مورد خیلی نگران کننده نیست. حالت عادی دارد یا احتمالاً مشکلی در سیستم برق ورودی رخ داده است. در هر صورت می‌توانید برای خرید یو پی اس یا بررسی مشکلات آن از مراکز معتبری مانند مرکز بزرگ و خوش‌سابقه گروه صنعتی تی بی ام بهره ببرید و مشکلات یو پی اس خود را در اسرع وقت با اطمینان خاطر حل کنید.

سایر مشخصات یک یو پی اس دزدگیر استاندارد

مشخصات مهم و اساسی که یک یو پی اس دزدگیر باکیفیت و استاندارد دارد شامل موارد زیر هستند:

  • محافظت در برابر بالارفتن ناگهانی ولتاژ برق و در برابر رعدوبرق
  • محافظت در برابر دو فاز شدن برق ورودی
  • محافظت در برابر بالارفتن دمای داخلی دستگاه
  • محافظت در برابر ولتاژ بالاتر از حد مجاز
  • محافظت در برابر بار اضافه
  • محافظت در برابر تغییرت میزان ولتاژ و ولتاژ بالاتر از حد مجاز
  • محافظت در برابر تخلیهٔ غیر مجاز باتری

محل مناسب برای یو پی اس دارای چه ویژگی‌هایی است؟

  • باید فضای کافی موجود باشد.
  • سطح زمین باید تحمل وزن دستگاه را داشته باشد.
  • نصب کردن یو پی اس دزدگیر نباید باعث ایجاد مزاحمت برای کارکنان شود.
  • شرایط محیطی مانند درجهٔ حرارت و میزان رطوبت باید مناسب باشد.
  • تا حد امکان سعی کنید کلیدها و ابزار کنترل یو پی اس در یک مکان باشند.

راهکار بالابردن عمر یو پی اس های دزدگیر

خرید یو پی اس دزدگیر از نوع آفلاین و اینتراکتیو می‌تواند کارایی و عمر بیشتر نسبت به آنلاین آن داشته باشد؛ چرا که نوع آنلاین آن بیشتر در معرض فرسودگی و کار کرد زیاد هستند و به همین دلیل عمر مفید دستگاه پایین است. از راهکارهای دیگر وجود شرایط محیطی مناسب مانند میزان رطوبت و دما و هواست که باعث بالا رفتن عمر دستگاه خواهد شد. همچنین سرویس کردن و بررسی قطعات نیز تأثیر بسزایی در این امر خواهد داشت.

فاکتورهای خرید بهترین یو پی اس

یو پی اس، یک دستگاه تأمین کننده برق بدون وقفه است که در زمان قطعی یا نوسانات ولتاژ برق، تا مدت زمان معینی، برق لازم جهت مصرف دستگاه‌ها را تأمین می‌کند بنابراین در خرید این دستگاه باید نکات مهمی را مد نظر قرار دهید.

مهم‌ترین فاکتورهایی که باید مد نظر قرار دهید تا بتوانید بهترین یو پی اس را خریداری کنید عبارتند از:

تکنولوژی ساخت

تکنولوژی ساخت یو پی اس، مهم‌ترین مورد تاثیرگذار برای خرید بهترین دستگاه است که در انواع مختلف با هم متفاوت است و معمولاً این دستگاه در انواع موارد زیر ساخته می‌شود:

  • یو پی اس آنلاین و آفلاین

دستگاه‌هایی که به صورت آفلاین طراحی می‌شوند فقط برای تأمین انرژی برق در زمانی که برق شهری قطع است تولید می‌شوند. نوع لاین اینترکتیو آن یک مورد مناسبی است که با خرید استابلایز، می‌تواند علاوه بر اینکه با تعداد باتری کمتر از نوع آنلاین، در زمان قطعی برق شهری، انرژی مورد نیاز دستگاه‌ها را تأمین کند، نوسانات برقی را تنظیم می‌کند و املا به صرفه و کم هزینه است.

دستگاه‌هایی که به صورت آنلاین کار می‌کنند، بر مینای روش (Double Conversion) یا همان تبدیل دوگانه کار می‌کنند. یعنی اینکه ولتاژ ac ورودی را به وسیله یکسوساز، به dc تبدیل می‌کند و به این ترتیب شارژ باتری در لینک dc صورت می‌گیرد و بعد از آن، در خروجی با فرکانس و دامنه مناسب‌تری ولتاژ dc را به ac تبدیل می‌کند. این سری یو پی اس علاوه بر ذخیره انرژی، محافظت فوق‌العاده‌ای بر روی منبع برق اصلی دارد.

  • یو پی اس تک فاز یا سه فاز

دستگاه یو پی اس با توجه به نوع ورودی برق آن‌ها در دو نوع سه فاز یا تکفاز تولید می‌شوند. نوع سه فاز، کاربرد صنعتی دارند و نوع تکفاز کاربرد خانگی و اداری دارد. یو پی اس‌های تکفاز به طور کلی از گروه ۱۰kVA هستند.

یو پی اس ترانس بیس و بدون ترانس

یکی دیگر از فاکتورهای خرید بهترین یو پی اس، توجه به این است که از نوع دارای ترانسفورمر باشد و یا بدون ترانس؛ این دو نوع با هم متفاوت هستند.

دستگاه ترانس بیس، دارای یک ترانسفورمر است که قسمت ورودی را از خروجی ایزوله می‌کند و به این ترتیب باعث افزایش وزن دستگاه می‌شود. این سری معمولاً برای تجهیزات تصویربرداری، پزشکی و مواردی از این قبیل کاربرد دارند.

نوع بدون ترانس عملیات ایزوله خروجی از ورودی را به صورت الکتریکی و با کمک تکنولوژی سوئیچینگ انجام می‌دهد که برای تمامی دستگاه‌ها، بجر تجهیزات تصویربرداری و پزشکی لیزری کاربرد دارد.

توان مصرفی یو اس پی

توان مصرفی یو پی اس از مهمترین فاکتورها برای خرید محسوب می‌شود. در کل انتخاب این دستگاه بستگی به توان مورد نیاز برای تجهیزات برقی شما دارد که این پارامتر به وسیله افراد متخصص اندازه‌گیری می‌شود. هنگام خرید این دستگاه، بهتر است برای افزایش اطمینان، حداقل ۳۰ درصد بیشتر از توان بار مصرفی دستگاه‌های شما باشد تا آسیبی به دستگاه‌ها وارد نشود.

مدت زمان Backup و پشتیبانی

زمان پشتیبانی و برق‌دهی یو پی اس، بستگی به تعداد ظرفیت باتری‌های آن دارد. بنابراین میزان انتظار شما از دستگاه در زمان قطعی برق بسیار اهمیت دارد. به همین علت در زمان انتخاب یو پی اس، آمپر باتری‌های که بر روی آنها درج شده است را در نظر بگیرید.

امکان تنظیم پارامترها در یو پی اس

دستگاه‌های یو پی اس، پارامترهایی دارند که برای عملکرد مناسب، باید به درستی تنظیم شوند و این تنظیمات در انواع مختلف دستگاه، متفاوت است؛ یا توسط شرکت تولید کننده انجام می‌شود و یا توسط فرد کاربر که باید به آن توجه داشته باشید.

نتیجه‌گیری

استفاده از سیستم‌های امنیتی و حفاظتی در منازل، باعث بالا بردن امنیت منزل و همچنین ساکنان خانه خواهد شد. سنسورهای حرکتی دزدگیرها و دوربین‌های مدار بسته که در بیشتر نواحی خانه قرار داده می‌شوند از جمله این امکانات به شمار می‌آیند.

امروزه خانه‌های هوشمند زیادی به این امکانات مجهز و در برابر خطرات سارقان محفوظ هستند. ولی گاهی به علت نوسانات برق شهری یا اختلال در جریان برق این امکانات حفاظتی ممکن است از کار افتاده و فرصتی را به سارقان ارائه دهند که یکی از چالش‌های مهم برای امنیت ساکنان و منازل هوشمند به شمار می‌آید. با استفاده از یو پی اس دزدگیر برای تجهیزات امنیتی خانه از جمله دزدگیر آژیرها و دوربین‌های مدار بسته این احتمال نیز از بین خواهد رفت با داشتن جریان دائمی برق برای این وسایل امنیتی دیگر هیچ‌گونه نگرانی وجود نخواهد داشت و شرایط ایمن خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس تلفنی